torsdag 8. juli 2010

Mango lassi


I dag har jeg prøvd å lage feriefavoritten Mango lassi! Medium vellykket i forhold til målet. Svært god uansett:) Prøvde å finne oppskrift på nett, mange veier til Rom ser det ut til... Jeg hadde ikke handlet inn, så brukte det jeg hadde. Utgangspunktet var en økologisk mango (svært søt og god!) som jeg blandet med yoghurt (jeg hadde den tyrkiske naturell). Så spedde jeg med litt vann for konsistensens skyld og tok oppi en liten dæsj med honning. Veldig deilig, men smakte ikke helt som ferie;) Jeg føler meg sikker på at det var kokosmelk i min favoritt. Tror jeg skal prøve å blande mango, yoghurt og kokosmelk til helgen, og se om det kan bli suksess! Gode tips mottas med takk:)

Og en annen god matopplevelse jeg hadde i dag... Fant oppskrift på godfisk.no. En salat med reker og laks! Lagde den til lunsj i dag, absolutt til å anbefale. Hele oppskriften finner du her.

Vil også prøve sushi-oppskriften fra samme side til helgen! Jeg ble først obs på sidene fra Eksportutvalget for fisk da jeg jobbet på ambassade og vi arrangerte norsk fiskeuke. Eksportutvalget for fisk sendte brosjyerer og annet materiell for å markedsføre norsk fisk og sjømatsprodukter. Veldig inspirerende side!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar