lørdag 30. januar 2010

Strikket bolero og lengsel mot vår

Det har kommet mer snø, og det går onde rykter på jobb om at kulden skal holde seg ut februar. Januar er en lang og kald og grå måned. Ettersom jeg begynte i jobben i mai i fjor, får jeg først full uttelling av feriepenger til neste år. Det vurderer jeg å markere med en ukes solferie i januar 2011.... I mellomtiden har jeg gjort noen spede forsøk på å lage vårstemning inne. Jeg kjøpte tulipaner på butikken her om dagen. Jeg tror de kostet en liten formue, men de var jo litt fine.

Uken har gått så fort. På torsdag var jeg på møte i Oslo. Jeg bestilte et senere fly tilbake, og fikk tid til mat, kaffe og "drøs" med A og T. Drøs er forresten et ord jeg lærte da jeg flyttet til Stavanger. Såvidt jeg forstår betyr det småprat, men det er et fint ord:) Veldig hyggelig å være i Oslo, og enda hyggeligere å møte søte venner. I dag har jeg vært på trening og biblo, og hatt hjemmekos inne mens det snør ute. Har akkurat lest ferdig pengemannen av Anne Holt. Ganske spennende bok, men jeg tror jeg foretrekker bøkene om Hanne Willhelmsen framover bøkene om Inger Johanne Vik.



OG, jeg er ferdig med boleroen som jeg har strikket etter oppskrift og garn fra Pickles. Jeg kjøpte garnet som de anbefalte i oppskriften; Abuelita Tjukk Merino, farge Vinterkinn. Det garnet er helt ubeskrivelig mykt og godt å strikke med. Jeg har prøvd å ta noen bilder av boleroen, men det er ikke så godt å se. Jeg har brukt den en dag på jobb allerede, og er godt fornøyd:)


Det gikk greit å strikke boleroen, for den består egentlig bare av to ermer. Perlestrikk krevde litt konsentrasjon, men jeg syns det ble så fint at det var verdt det. Jeg møtte et problem da jeg skulle sy sammen, for det var ikke gitt noe hint og vink om hvordan det burde gjøres. Etter en telefon hjem ble jeg gjort oppmerksom på maskesting... Heldigvis fant jeg en tålmodig dansk dame på youtube som kunne fortelle hvordan det skulle gjøres!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar