torsdag 25. februar 2010

De søteste øredobber og russisk kultur

I dag fikk jeg en hyggelig pakke i posten, med noen veldig søte øredobber jeg hadde bestilt på Epla. Egentlig har jeg tenkt på Epla som et sted der man kan søke inspirasjon og se på hva andre har fått til. Men så er det jo faktisk mange som er skikkelig flinke, og som lager ting jeg gjerne vil kjøpe. Som disse øredobbene!  

Jeg har kjøpt de hos Lissie som har butikk på Epla og her. Vil anbefale å ta en titt,det er flere ting jeg ønsker meg her! Jeg tenkte at øredobbene ville passe fint til den korallfargede boleroen jeg har strikket tidligere, og det syns jeg fortsatt! Skal ta et bilde når jeg har pyntet meg med bolero og øredobber en annen dag.


En annen hyggelig Epla-ting er at jeg fikk solgt den aller første tingen i butikken min i dag!! Det var den siste tovede kurven jeg hadde strikket som ble solgt:)

Her om dagen kom det opp et møte i Russland som de som er høyere enn meg i hierarkiet på jobb mente at noen fra oss burde delta på. Noen fra oss ble raskt meg. Så nå har jeg kjøpt billetter og søkt om visum, så får vi se. Jeg er litt skeptisk til Murmansk i mars, og for å være eneste jente blant oljemenn... Håper jeg blir fritatt fra vodka-normene;) Men det blir jo spennende også, jeg gleder meg etterhvert litt til min første Russlandstur! I går fikk jeg en generalprøve på møter med russere. Det var en russisk delegasjon på besøk. Fordi det er vinterferie var det få på plass til å underholde russerne, ble min tilknytning til olje og gass plutselig understreket. Men jeg fikk god lunsj og middag, og selskapet var også hyggeligere enn ventet. Interessante diskusjoner om livet i Sovjetunionen og livet i Russland nå, samt litt regimekritikk. Jeg prøvde å legge merke til viktige kulturforskjeller som jeg kan ta med meg videre;) Hehe, også fikk jeg en ekstra-gave av den ene russeren under middagen (det var utdeling av souvenirer på dagtid...). Før jeg fikk disse "skjeene" ble de brukt til å synge en romantisk sang om kjærlighet i Moskva.


I morgen tar jeg turen over fjellet for en jentehelg i Oslo:) Det gleder jeg meg til! Reiser på dagen,så jeg har tatt fri fra jobb. Deilig å slippe å tenke på fornuftige leggetider;)

God helg!

1 kommentar:

  1. De matchet jo boleroen totalt jo! :)
    Takk for linkene!

    Du har flott butikk på epla så jeg i dag!
    Gratulerer med ditt første salg! :)
    Det blir garantert snart flere!

    Koselige skjeer du hadde fått!
    God tur til Russland (om det blir tur)!

    SvarSlett