mandag 22. februar 2010

Deilig weekend og merkelapper

Jeg har hatt besøk av min danske venninne Anne i helgen! Hyggelig og morsomt! Anne er en av mine nyere venner. Men vi var mye sammen da vi bodde et halvt år i Litauen. Vi mimret litt om Litauen i helgen. Jeg har et litt sånn elsk-hat forhold til Litauen. Jeg hadde et veldig interessant og festlig halvår i Vilnius. Mye takket være de danske praktikanter og min litauiske venninne. Men samtidig er det så mange provoserende og utfordrende ting med tankemåter og organisering i Litauen. Det var i løpet av det oppholdet at jeg endelig hadde lyst til å flytte tilbake til Norge;) Men jeg kommer gjerne tilbake på ferie! Og jeg har heldigvis holdt kontakten med mine beste venner derfra.

Anne kom på torsdag, og hadde med seg gin&tonic og sjokoladekjeks for å minnes livet som "baby-diplomats". Jeg lokket dansken til å se på OL, og ante ikke hvilken begeistring jeg vekket! Jeg måtte jobbe på fredag, og da sendte jeg henne på oljemuseet. Jeg har vært der flere ganger etter at jeg flyttet til Stavanger, og liker museet skikkelig godt.


Foto: EnergiLex

På lørdagen var vi invitert med på båttur på Lysefjorden. Jeg innrømmer at jeg ikke har vært i Lysefjorden (ei heller Preikestolen) enda, så det var nytt for meg også. Mye vind og lave tempereturer, men egentlig en veldig fin tur. Til sommeren skal jeg gå til Preikestolen, det er nok vel verdt å se ovenfra.



Plan for sommeren...

Hin dagen fikk jeg merkelappene jeg hadde bestilt fra Mina namnband.se i posten. Jeg kunne velge farger og design selv, så nå kan jeg sy på merkelapper på de tingene jeg lager:)

1 kommentar:

  1. Flotte navnelapper!

    Ja Lysefjorden og Prekestolen er et syn.
    Spesielt på varme sommerdager.

    SvarSlett