mandag 8. februar 2010

Mer Skottland og planlagt møbelsnekkeri

Skottland var strålende! Helt fantastisk, selv om det var jobbtur. De er jo så utrolig gjestfrie disse skottene. Vi ble hentet på flyplassen og kjørt til hotellet. Fint fint hotell med utsikt til havet ♥.


På kvelden arrangerte de Burn's supper for oss, en tradisjonell middag til ære for den skotske poeten Robert Burns. Full pakke med ode til haggisen, sekkepiper,barn som danset og spilte fele. Jeg lar meg begeistre over den skotske stoltheten!  De hadde tilpasset menyen til de utenlandske gjestene, så hovedretten var bare en liten bite haggis, og ellers potete og nepestappe og kylling.  Jeg spiste opp haggisen på tallerken. Det var ikke dårlig, men det har en noe merkverdig ettersmak. Neste morgenkvist tok vertskapet oss med på fiskeauksjon.  Det var overraskende kjekt! Merkelig å se fiskerne som kom inn med fangsten, og en uorganisert fiskeauksjon. Det var en mann som brølte tall, men det var umulig å forstå hvem som bød. Da vi kom ut kom selve bonusen på turen. Levende sel som håpet på å få fiskerester! Jeg ble så begeistret! Da havnesjefen sa at nordmenn vanligvis ikke liker sel fordi sel spiser all fisken, følte jeg at jeg måtte dempe engasjementet og huske på at jeg var på jobb;) 
 

Forstyrret midt i lunsjen..

Ekte sel! Han ene klapper til og med for å få fisk:)

Skotske skatter

Jeg har startet en stoffjakt, for nå vil jeg trekke om de 6 stolene jeg har arvet. Jeg burde kanskje vente til jeg har kjøpt leilighet, men det er jo greit å begynne å titte litt. Jeg kan tenke meg noe lyst stoff fra Designers Guild. Men det er ikke helt gratis.  


Nå skal jeg drikke te og se siste episode av Honningfellen på nett-tv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar