søndag 6. juni 2010

Figgjo

Jeg har blitt mer oppmerksom på Figgjo etter at jeg flyttet til Stavanger. Ikke for det at det har vært ukjent for meg før, men fordi Figgjo Verde koppen er å se på alles bord her. Etter et år i jobb har jeg 4-5 slike kopper på jobb med ulik firmalogo på.



Men egentlig syns jeg det er utrolig bra at et lokalt firma har en så viktig rolle som leverandør til lokalsamfunnet. Og at Figgjo er like aktuell og moderne selv etter nesten 70 års produksjon. På hjemmesiden figgjo.no er de moderne seriene presentert.



Alle bildene fra Figgjo (figgjo.no)

Det jeg savner er en presentasjon av gamle serier. Må jo innrømme at jeg har mer sansen for retro-Figgjo, gjerne i kombinasjon med det nye. Jeg tror det får bli skattejakt på fretex og loppemarkeder til høsten.

God søndag! Jeg burde gjerne tatt morgenkaffen i en Figgjo Verde-kopp nå, men de jeg har er litt små til morgenkaffe;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar