mandag 21. juni 2010

Flohmarkt, Käse & Obst







Haha, nye tyske ord som jeg har lært i helgen;) Min gode venn A og jeg kom til Berlin på fredag. Ah, Berlin er fantastisk! Vi har vandret i byen, sett noen ”must sees”, spist deilig mat, vært på noen merkelige steder, drukket tidenes dårligste iskaffe, handlet bruktfunn, adoptert den berlinske tradisjon søndags-brunsj og latt oss inspirere av masse økologisk mat! Hittil er mitt inntrykk av Berlin: her kunne jeg bodd! Jeg leier en leilighet mens jeg er her. Den er liten, men fint plassert og den har en liten balkong.

Tyskere elsker VM...

Gay parade

Flohmarkt betyr loppemarked. Flohmarkt er gøy. Store , store områder. Mange fine ting, noen stygge, men uansett mye kjekt å se på Jeg har handlet små lommetørkler, bilder og noen klyper. Og jeg har blitt inspirert til mye fint man kan lage! Tror nok jeg legger inn flere flohmarkt’s i programmet!


Min tyske venninne fra studietiden i Skottland tok oss med på middag i går og brunsj i dag. Hyggelig å treffe gamle kjente, som i tillegg kan guide til oss til perler i byen.

Nå har A returnert til hverdagen, og jeg gjør meg klar til språkkurs i morgen. Takk for en strålende helg, A!!





Ost, kjeks, bær, Erdbeerøl og venting på telefon om at lost luggage er på vei;) Vekterstreik i Stavanger gav ringvirkninger, og ettersom jeg måtte løpe gjennom Gardermoen klarte ikke kofferten samme hektiske tur ...

Den hyggeligste frokost. Økologisk müsli, friske bær og deilig youghurt.


Jeg prøver meg på tyske spesialiteter... Potetsuppe med pølser;)

Haha, tidenes dårligste iskaffe. Jeg presenterer: kald traktekaffe, isbiter, mye krem og.... en kule med jordbæris...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar