torsdag 9. september 2010

En litt mindre glamorøs suppetorsdag....


Det er torsdag, den nye suppedagen... I dag ble suppen inntatt rett i koppen på toget fra Arendal til Stavanger.. Helt greit det, satser på en mer spennende matopplevelse neste torsdag;)
De to siste dagene har jeg tatt mer enn 10 timer tog. Jeg har lyst til å si at det er en strålende måte å reise på. Jeg liker tanken veldig godt. Men mitt forhold til tog er litt ambivalent. Jeg blir kvalm på tog. Jeg blir rastløs, og jeg beholder aldri all den arbeidslysten jeg hadde håpet jeg skulle ha der jeg sitter med oppslått laptop på NSB Komfort... Dessuten har jeg lurt på om det er gjort slett ingeniørarbeid på Sørlandsbanen.. Velding mye risting og krenging... Men men, samvittigheten er iallefall god;)


Jeg har vært to dager i Arendal med jobb. Fint opplegg, koselig by! Og Aust-Agder bød på lokalt program, det er alltid min favoritt. Etter møtet første dag tok de oss med på båttur i skjærgården. Båttur med hvitvin var strålende på tross av overskyet og vind! Jeg var litt skuffet da vi ikke fikk lokale råvarer under middagen. Haha, da jeg startet å jobbe var jeg alltid litt oppgitt over min ene (eldre) kollega som alltid klaget over råvarer/matvalg på møter og konferanser. Tok ikke lang tid før jeg ble en sånn selv;) Men maten var god altså;) Sørlandet er en litt ukjent landsdel for min del. Stoppene på Sørlandsbanen har jeg ikke noe forhold til. Men jeg hørte en fun fact om Marnardal, et stopp ikke så langt fra Kristiansand. I følge lokale kilder (og statistikk) er det mange som jobber deltid på Sørlandet. I Marnardal har de tatt den helt ut. Onsdagen er i følge lokale kilder en fridag for alle i tettstedet. Både skoler, butikker og barnehager stenger. Jeg har lyst til å dra dit en onsdag for å se om det stemmer!! Må innrømme at det høres litt deilig ut, aldri mer enn to dager til fri igjen;) Et annet sted jeg lærte å kjenne var Nelaug. Der skifter man tog når man skal til Arendal. Sånn ser det ut der:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar