søndag 19. september 2010

Storslagen helg!!

Dette har vært en helt fantastisk og utrolig deilig helg. Jeg har vært på besøk hos verdens søteste M i Ølen. M skal ha en baby, og jeg måtte nesten hvine da jeg så den begynnende magen! Jeg tok bussen opp på fredag, og kan heretter fungere som en levende reklame for Kystbussen;) Så deilig det er å komme på besøk til et hus med god plass og fantastisk utsikt. Så deilig å få tilbringe helg med gode venner, fine dyr, god mat og store naturopplevelser! Så deilig å få fårikål og tilslørte bondepiker til middag på en lørdag. Og så deilig å kunne dra ut på fjorden for å fiske en søndag formiddag. Haha, jeg innser at jeg begynner å bli gammel;) Men helgen får terningkast seks!
Lørdag formiddag dro vi på biltur innover Åkrafjorden. Internett kunne (overraskende!?) opplyse om at Langfossen var kåret til verdens vakreste foss i 2006!  Respekt! Flott foss og utrolig pent landskap. Jeg ble som vanlig pompøs og nasjonalromantisk!
Lokalprodusert krydder handlet på Åkratunet.  Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer, det var stort utvalg av lokalprodusert på den lokale butikken. Neste gang...

Vakkert!


Verdens gladeste og søtest hund! Her like før Bjørn Eidsvåg (hunden) holdt på å hoppe på sjøen i frykt for den sprellende fisken.
Jeg er byass. Jeg lar meg begeistre over muligheten til å dra ut og fiske etter frokost på en søndag. Jeg tror dette var første gang jeg var ute og fisket siden 90-tallet. Tror ikke det blir like lenge til neste gang. Vi fikk 1 fisk! Og jeg lærte meg å sløye fisk! For en dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar