torsdag 30. september 2010

Welcome to Aberdeen - the grey city!


Jeg pleier alltid å understreke at Aberdeen er bedre enn sitt grå ytre. Men da jeg var i Aberdeen denne uken var det regn, blåst og det grå virker bare enda mer grått. Jeg tok ingen bilder, for det fristet lite å stoppe opp for å ta opp kameraet. Men både møtet og møte med min studiekamerat var absolutt verdt turen. Og mens jeg ventet i timesvis på fly hjem kunne jeg iallefall glede meg over at britene kan det med te og småkaker;)
Jeg har nok aldri (og kommer trolig aldri igjen) drukket så mye te som da jeg bodde i Skottland. Det var ikke den anledning som var for stor eller liten til å sette på vannkokeren. Veldig hyggelig!

Og jeg oppdaget en ny delikatessebutikk like ved hotellet. Den heter Peckhams, og er verdt et besøk om man er i Skottland. De hadde allverdens inspirerende matvarer på ganske liten plass. Jeg kjøpte noen fancy kjeks til afternoon tea, og en fiiin boks med te i:) Hadde lyst å kjøpe mye mer der, men jeg var altfor fokusert på at jeg kun skulle ha håndbaggasje. Både spesielle matvarer, lokalproduksjon, økologisk, kjøtt og ostedisk, sandwicher, te, kaffe, sjokolade. Haha, må nok en tur innom neste gang jeg er i Aberdeen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar