torsdag 16. september 2010

Suppetorsdag med smak av Thailand


Torsdag igjen, og i dag har jeg prøvd meg på en suppe inspirert av Thailand. Jeg tittet litt i kokebøker og på nett, og tok deretter utgangspunkt i det jeg hadde. Og den ble ganske god - om jeg skal si det selv;) Nesten helt perfekt sterk, selv om jeg hadde vært litt drøy med chilli'en!

Jeg begynte med å koke opp kokosmelk, vann og en buljongterning. Deretter tilsatte jeg oppkuttet løk, hvitløk, chilli og paprika. Etter en tid tilsatte jeg også stekt kylling og litt salt. Tilslutt koriander. Og så fiks ferdig! Skulle jeg perfeksjonert ville jeg trolig tilsatt litt mer grønnsaker, og gjerne nøtter..


Samtidig som jeg laget suppen kuttet jeg salat til morgendagens lunsj. Jeg er så fornøyd med at jeg har kommet inn i en god vane med å ha med rester + salat til lunsj på jobben. Ikke det at det er så sabla dyrt å kjøpe lunsj på jobben, men veldig ålreit å kaste mindre mat!

God torsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar