tirsdag 3. august 2010

Potetekaker og laks

I går (og i dag) hadde jeg noe skikkelig godt til middag. På Gladmaten på lørdag kjøpte jeg laks fra Mikals laks i Ryfylke. Det har gått gjetord om denne laksen på jobb... Jeg laget potetekaker av kokt potet som jeg blandet med mel (og hadde litt salt i). Jeg hadde bare grovt mel, og må nok si at jeg har hatt bedre resultat med hvetemel. Når man har hatt nok mel sammen med de moste potetene til at man kan kjevle/trykke potetekaker steker man de kort på hver side på tørr stekepanne. Vips-ferdig! Jeg hadde på fransk sennep, mager kesam blandet med hvitløk, ruccola, avokado og laks.



Første gangen jeg laget dette var i Skottland da vi skulle ha internasjonal aften hvor alle skulle ha med mat fra eget land. Min venn A gav meg tipset, og jeg fikk mye skryt for de norske potetekaker med laks. Fransk sennep gir en såpass sterk smak at min indonesiske venn lurte på om det var wasabi;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar