lørdag 22. mai 2010

Berlin! Berlin! Wir fahren nach Berlin!


Jeg har bestilt 2 ukers ferie til Berlin i år. Språkkurs for selvrealiseringens del, og ellers oppleve atmostfæren i Berlin. Jeg ser for meg en fin blanding av kultur, historie og livsstil! Gleder meg! Reisebøkene kjøpte jeg på capris.no. Ble oppmerksom på bokhandelen etter jeg leste om den på bloggen Borghildpia. Gunstige priser på bøker + levering, og i tillegg kjapp levering. Det kan vi like:)

I dag har jeg hatt en veldig fin dag. Min gode venn A kom til Stavanger i morges. Vi spiste brunsj på Respet, og det er aldri feil. Resept er en vegetar (vegan!?) restaurant i Østervåg i Stavanger. Må innrømme at jeg var litt skeptisk da jeg skulle spise der første gang. Men maten er utrolig god og smakfull der. Etter mat var vi litt på handling og på bruktmarked på Nytorvet på Storhaug. Jeg kjøpte en ostekniv i tre fra Jæren... og oppdaget en fascinasjon for tallerker med bilde av dronning Maud (eller var det Märtha;)). Det ble med fascinasjonen for denne gang;) Vi fikk også tid til en kaffe (og konfekt) på Sjokoladepiken i Øvre Holmegaten. Alle var enige om at det hadde vært en fin dag;)

Jeg kjøpte noen stoffer på Fretex i dag, så nå skal jeg prøve og bli venn med symaskinen:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar